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Mechwarrior Club / Die Zukunft von Mechwarrior
« Last Post by Onai "Oni" Tekimata on 15.01.2023 11:19 »
Source:


Der Podcast 230 von NGNG in dem Russ Bullock interviewed worden ist hat einige Andeutungen was in der Zukunft mit Mechwarrior passieren wird und auch was alles im Hintergrund in den letzten Jahren passiert ist.

Wichtig ist, aus meiner Sicht, das die Zeiten von MWO langsam aber sicher zu Ende gehen werden. Ich denke das MWO2 für einen lange Weile nicht kommen wird. Interessant finde ich auch, dass das neue Mechwarrior als Single Player realisiert werden soll.

Ich fände es Schade wenn MWO einfach so eingestellt werden würde. MW5 macht Spaß, sowohl Single Player als auch COOP, aber MWO finde ich immer noch fordernder.
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Nette Übersicht, danke dir! :)
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Na das hat ja lange gedauert ;-)

Willkommen bei uns! Ein Unit Invite ist schon raus.
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Engagement/Disengagement Rules:

Dealing or receiving damage makes you engaged. Depending on sight, distance and time since the last damage was dealt, timers work to see if you are still actively in combat or disengaged. The following rewards are new or follow a different system now:

Scouting: Be the first to spot a target. Do not engage.

Flanking: Move behind an enemy Mech without being targeted by it and without being engaged. Deal damage to the enemy Mech from behind (out of sight). Reward has a cool-down of 20 seconds.

Kill Most Damage: Compared to all other players, deal the most damage to a target. The target dies.

Killing Blow: Deal the killing shot to a target.

Solo Kill: Achieve both "Kill Most Damage" and "Killing Blow" for the same target.

Capture: Being inside of a base while the base re-aligns.

Brawler: Get a "Solo Kill" in between 0 and 450 meters distance to the target. Be in a medium or heavy 'Mech.

Lance Formation: All players of one lance are in a distance of 140 meters to each other. The whole lance is engaged. Reward occurs every 15 seconds if not interrupted.

Protected Light: Be in a light 'Mech. Stay close to a 'Mech that is at least 2 weight classes higher. Both are engaged. Reward occurs every 8 seconds.

Protected Medium: Be in a medium 'Mech. Stay close to a 'Mech that is at least 2 weight classes higher. Both are engaged. Reward occurs every 8 seconds.

Protect Proximity: Staying in a radius of 150 meters to a damaged friendly 'Mech (critical damage). Be engaged. Reward occurs every 10 seconds if not interrupted.

TAG Damage: TAG a target. Damage is dealt to that target while target is still TAGed. Reward is multiplied by the damage dealt in points. Reward is only shown on HUD once finished or interrupted (total number rewarded). Reward is only given if the target is tagged for at least 2 seconds. Reward is only given if the target takes at least 5 damage. The reward has a cooldown of 2 seconds. This timer resets to 2 seconds with every point of damage dealt. Once the timer reaches 0 all the accumulated reward is given to the player/shown on HUD. The reward is finished when: Tag is removed from the target. The target dies.

TAG Kill: The user is tagging the target. The target gets destroyed WHILE being TAGed.

Hit and Run: A hit and run “Score” is generated based off an engagement. Every point of damage dealt counts for 1 point of score. Every point of damage taken counts for -2 points of score. If score is greater than 10, you are awarded with a hit and run award. If the total damage taken during the engagement is greater than 15 the score is zeroed and no award is given.

First Capture: Player gets the capture collector reward for a previously uncaptured collector. Can only occur once per collector per match. Does not apply to starting bases that are already captured.

Stealth TAG: Player TAGs a target. Player stays out of the line of sight of any enemy. Player is rewarded every 6 seconds.
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Moin,

meine erste Nachricht, mit der Bitte mich in der Gruppe aufzunehmen.

LG
Thore (ThooryE)
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Klingt echt solide und mich freut es sehr.
Besonders weil es natürlich auch um Haus Kurita und dessen Einfluss auf diesen abtrünnigen Renegaten-Staat geht ;-)
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Mehr hier:

https://mw5mercs.com/dlc/rise-of-rasalhague

Ein paar mehr Missionen, Crusader-Chassis und ein sogenanntes Nemesis-System sowie Interaktionen mit anderen Merc-Outfits.
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Battletech Club / Re: Tausch von Figuren
« Last Post by Mercur on 21.10.2022 13:46 »
Noch mal ein paar Mechs mehr ins Angebot aufgenommen.
Hat denn keiner hier noch einen schnelleren Clanmech mit
6/9er BP und 1-2 mittlere (5/8) und 1-2 leichte (6/9+) IS-
Mechs mehr auf Lager?
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Battletech Club / Tausch von Figuren
« Last Post by Mercur on 11.10.2022 15:08 »
HI allerseits,

Ich benötige dringend einen schnellen Clanmech (mind. 6/9er Bewegung) für meine geplante
Trinary der Ice Hellions (hatte ja einst bei Lopro den 78th Hellion Cluster^^) aus der u.a. Liste:
1x Ryoken (Stormcrow) oder
1x Shadow Cat oder
1x Black Lanner oder
1x Adder oder
1x Linebacker


Doch auch bei der IS fehlt mir der eine oder andere Mech noch. Nach bisher 35 (einer fehlt da
noch) bemalten Mechs der Wolfs Dragoner soll ja auch eine 36er Einheit des Hauses Steiner in
die zweite Vitrine von 36x18cm doch auch da hapert es etwas - gerade bei den mittleren 5/8er
Mechs aber auch der eine od. andere leichte wäre noch eine gute Ergänzung für das Projekt.
Daher würde ich gerne ein paar Mechs aus der u.a. Liste erwerben:
1x Griffin
1x Shadow Hawk (vorgemerkt)
1x Wolverine
1x Jenner
1x Wolfhound
1x Annihilator (nur dafür trenne ich mich auch von meiner Kingcrab)


Als mögl. Tauschobjekte kann ich derzeit die folgenden Mechs anbieten:
1x Lancelot
1x Longbow
1x Rifleman
1x Exterminator
1x Stinger
1x Flashman (vorgemerkt)
1x Night Gyr
1x Crockett
1x Urbanmech
1x Piranha
1x Kodiak
1x Turkina
1x Crossbow
1x Battle Cobra
1x Kingfisher
1x Kingcrab (aber nur gegen einen Annihilator!)
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